Tlumiče a dojezd Picolo City

Dostal jsem k zapůjčení elektrokoloběžku Picolo City na zhruba dva dny na projížďky Prahou. Pozornost jsem zaměřil hlavně na tlumiče a dojezd, protože to je to, co mě zkrátka na podobných strojích nejvíce zajímá.

Motorka? Kolo?

První poznatek byl ten, že Picolo je zkrátka pro mě, jako pro lajka, více motorka než kolo. Měl jsem k dispozici verzi s 1000 W motorem a musím říct, že mě překvapil ten výkon. I když jsem jel do strmého kopce směrem k hradu, tak mě motor příjemně táhl dopředu a nepozoroval jsem žádný větší výkonnostní výkyv.

 

Test tlumičů

Snažil jsem se však zaměřit pozornost na systém tlumičů, který mě na první pohled zaujal esteticky a řekl jsem si, že to prostě musím vyzkoušet. Proto jsem se vydal do centra Prahy, kde jsou „kočičí hlavy“ všude a lepší test si ani nedokážu představit. A výsledek? Jasně, že člověk cítí nerovnosti, ale to tlumení je skutečně fenomenální. Když jsem zvýšil výkon a jel na maximum (kvůli legislativě mají Picola omezovače na 25 km/h), tak byl pohyb elektrokoloběžky plynulý a jemné nerovnosti vozovky tak nějak splývaly. Zkrátka opravdu to bylo velmi příjemné a komfortní. Jedinou nevýhodou tu byla pouze stupačka, zvolil jsem k testu verzi s platformou a občas jsem při zatáčení „brnkl“ špičkou boty do předního kola. Určitě bych tedy doporučoval zvolit verzi s moto stupačkou. Jinak bylo vše v pořádku. Nejvíce bych asi vypíchnul to, jak se doplňuje přední a zadní tlumení, člověk necítí takové to běžné drncání, spíše to evokuje jízdu na motorce.

 

Dojezd

Přiznám se, že mám na dojezd elektrokol a elektroskútrů vlastní názor. Myslím si, že dost často se uvádí zkreslený údaj o desítkách a stovkách kilometrů, ale skutečnost je pak úplně jiná. Proto jsem se zaměřil spíše na užitou dobu, kdy Picolo využívám, a vlastní postavu. Měřím 175 cm a vážím cca 80 kg. Vím, že bych na Picolu mohl jezdit do práce, která je vzdálená přes půl města, a tak jsem se rozhodl to i vyzkoušet.

Ze showroomu v Braníku jsem sjel celý kopec až k Vltavě a pak po stezce přes Kampu do centra, poslední výjezd byl do kopce na hrad a odtud zpátky.

Neřeším, kolik je to kilometrů, ale to, abych tuto cestu mohl zvládnout tak alespoň čtyřikrát. No, a povedlo se. Při posledním výjezdu zpět do Branického kopce mi signalizovala baterie téměř absolutní vybití, ale na výkonu jsem to nějak nepoznal a nakonec baterka ukazovala ze tří fází ještě jednu poslední „čárku“ nabití.

 

Hodnocení

Po dvou dnech můžu říci, že bych o Picolu uvažoval. Hlavním argumentem je asi dojezd a ta pohodlnost. Zjistil jsem, že do práce by to byl ideální dopravní prostředek, zejména kvůli tomu, že bych se mohl vyhnout všem kolonám a z práce to vzít třeba i přes park nebo les. Prostě proč ne!

Petr (29 let)

 

 

Výrobce:

Elpow s.r.o.
Sídlo: Dobříš 1989, 263 01 Dobříš
Email: info@elpow.cz
Tel.: +420 728 772 844

O společnosti:

Historie
Kariéra

 

Projekt byl spolufinancován z programu
Kreativní vouchery Středočeského kraje.