Žádné nepříjemné otřesy

Picolo jsem testoval během jednoho červencového víkendu a najezdil jsem na ní asi 90 km. Musím se přiznat, že jsem sám u elektrické koloběžky nečekal takovou porci kilometrů, ale z nutnosti udělat recenzi a párkrát se projet v parku, se velmi rychle stala vášeň.


Bez akrobacie během nastupování
Oproti elektrokolům je největší rozdíl v tom, že Picolo nemá žádný řetěz a tudíž tu nejsou ani šlapky.
Skutečnost, že mi nespadne řetěz a já se neušpinímmě více než potěšila. 

Ovládání se skrývá v řídítkách, kdy mírným ohybem zápěstí přidáváte na výkonu. Je zde také umístěn displej, který promítá všechny nutné detaily jízdy jako rychlost, kapacitu baterie, ujetou vzdálenost, teplotu a samozřejmě i okamžitý výkon motoru, tedy náročnost jízdy. První pozitivum Picola jsem pocítil hned při nasedání, díky menšímu zadnímu kolu totiž i při mírně pokrčené noze pohodlně usednete na stroj. Myslím si, že tento detail určitě ocení každý, kdo stejně jako já nosí do práce společenské kalhoty.

Při první jízdě jsem poznal, že motor je poněkud citlivější a rozjezd mi připomínal spíše motorku. A když jsem se rozjížděl do celkem příkrého branického kopce (v ulici K Ryšánce), tedy v městském prostředí, tak jsem nepocítil rozdíl oproti tomu, kdybych jel po rovině. Picolo reagovalo velmi pěkně v obou případech (zkoušel jsem 1000W verzi Picola City).

Nedostatek, který znamená ideál
Od začátku se mi vzdálenost sedla od řídítek zdála příliš krátká, ale až při jízdě jsem pochopil, proč tomu tak je. Právě tento detail totiž působí na styl posedu, protože nutí člověka sedět v ideální poloze s rovnými zády (trochu mi jízda připomínala holandská kola).

Zvědavý jsem byl také na celoodpružený rám, na který je poskytovaná 7letá záruka. A výsledný pocit je, přiznám se, opravdu mimořádný. Srovnal bych Picolo s těmi velkými auty, které jako lodě plují po silnicích a i při větší nerovnosti vozovky se jen tak zavlní. Prostě tlumiče tu fungují na jedničku a i při přejezdu přírodou, respektive Krčským lesem, jsem s Picolem City necítil žádné větší nepříjemné otřesy.

Poslední věc, na kterou bych neměl zapomenout, je odnímatelná baterie, která působí také jako takový zámek, protože si ji můžete kamkoliv odnést. Když jsem šel do obchodu, vzal jsem si ji s sebou, kdyby se tedy někdo pokusil o odcizení Picola, daleko by nedojel.

Konečné hodnocení
Po počátečních předsudcích ve mně zůstal velmi dobrý pocit. Určitě si dokážu představit každodenní jízdy na Picolu do práce. Do městského prostředí je podle mě ideální (předčí v mnohém auta i motorky). Skvěle řešená se mi zdá i možnost odejmutí baterie.

Takže za mě ideál a dávám 9/10

Tomáš (53 let)

Distributor; Showroom; Testovací jízdy:

WoBC s.r.o.
Sídlo: K Ryšánce 3, 147 00 Praha 4
Tel.: +420 602 462 063
Email: info@epicolo.cz

Výrobce:

Elpow s.r.o.
Sídlo: Dobříš 1989, 263 01 Dobříš
Email: info@elpow.cz
Tel.: +420 728 772 844

O společnosti:

Historie
Kariéra

 

Projekt byl spolufinancován z programu
Kreativní vouchery Středočeského kraje.